Jenguk iklan kat sini

Sabtu, Februari 04, 2017

POKOK NAM NAM

Inilah pokok Nam Nam @ Katak Puru. Aku dapat benih ni dari kawan pejabat. Aku semai dua biji, tapi hanya sebiji jer yang berjaya tumbuh. Sekarang dah susah nak dapat pokok ni. Sebab tu aku usaha jugak semai benih dengan harapan anak-anak aku akan dapat tengok pokok ni berbuah nanti. Time aku kecik dulu, bersepah pokok ni keliling kampung, tapi sekarang memang dah tak ada. Masa mula-mula anak2 aku tengok buah Nam Nam ni dorang macam pelik jer. Siap tanya aku boleh ker makan tak racun ker.. hahahaha kesian korang kan? Bila dah makan dorang suka pulak sebab rasanya manis-manis dan masam. So aku harap pokok ni akan membesar dengan sihat.

Dah bercambah.
Dah mula mengeluarkan pucuk baru.
Bila dah tinggi nanti aku nak tanam kat tanah supaya cepat sikit membesar.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan