Jenguk iklan kat sini

Ahad, Disember 25, 2011

ANAKKU DIDERA..!!

Anak ku didera sampai bengkak mata kiri.. Memang kurang ajar si pendera tu..
 Tapi si pendera tu dah mampos.. puas hati aku.. heh heh heh (gelak penjahat)
Tengoklah mata kiri anakku ini..
Close up sikit..
Ini gambar yang lebih jelas..
Mata bengkak & asyik berair jer.. 
 Ini mata sebelah kanan yang normal..
Ini mata sebelah kiri yang bengkak & kemerah merahan..
Bertambah sepet mata anak aku..
"Jangan tertipu ye.. Sofea sebenarnya bukan didera oleh sesiapa..
Yang sebenarnya mata Sofea ini telah digigit oleh cekenit.."

Ye betul tu.. mata anak aku ni sebenarnya kena gigit cekenit..
Setengah orang panggil tempiras..
Cekenit ni gigit betul2 kt bulu mata bahagian atas..
1st day kena tu aku n my bubby dah cuba nk buang ngan penyepit..
Tapi tk leh sbb anak aku menjerit macam kena histeria..
satu kampung boleh dengar..
Binatang ni kalau dh gigit mmg susah nk buang..
Sebab bhg yg dia gigit tu akan terasa sakit sesangat bila disentuh..
Lepas tu kami cuba tampal mata dia ngan tembakau.. dah macam lanun..
Tapi tk jalan gak.. Binatang ni tk mau jatuh n mampos..
At last my hubby bawak ke klinik.. Kt klinik terpaksa dipegang ramai2 baru boleh buang..
Sebab anak aku meronta2 & menjerit2 macam orang sasau..
Pesakit lain yg nk dapatkan rawatan pun terkejut badak dengar dia mejerit.. 
Gambar kt atas ni adalah gambar selepas dibuang cekenit tu..
Kalau tk lagi bengkak matanya..
Itulah suka sangat main kt dalam hutan belakang rumah tu..!!
Inilah rupa cekenit tu.. Tapi ni bukan cekenit yg gigit anak aku tu..
Yg gigit anak aku tu dh mampos.. Ini gambar yg aku google kt internet..
Memang bisa binatang ni.. Nampak je kecik, tapi bila dh gigit mmg susah nk tanggal..
Cekenit yg gigit mata anak aku tu saiznya lebih kurang yg sebelah kiri..
Kalau macam saiz sebelah kanan tu yg gigit, aku rasa boleh buta mata anak aku.. huhuhu...
So pada sesiapa yg suka masuk hutan tu hati2 lah ye..



3 ulasan:

  1. ha...ha..ha...sempat jugak dapat title LANUN, anyway semoga cepat sembut ya sayang...

    BalasPadam
  2. Salam nur farhana adilah.. Sory akak lambat reply..
    Anyway thans sbb singgah blog akak yang tak seberapa ni.. hehe..
    Alhamdulillah.. matanya dah sembuh.. Tapi nak dekat 2 minggu jugaklah baru pulih sepenuhnya..
    Mukanya sampai bengkak sebelah dan mata tertutup.. Bisa betul binatang nie walaupun nampak kecik jer..
    So kalau ada anak2 kecik tu make sure hati2 sbb budak2 ni kan suka main kat semak2..
    Kengkadang kita tak perasan pun kehadirannya.. Boleh demam kalau kena gigit ngan cekenit ni..

    BalasPadam