Jenguk iklan kat sini

Selasa, Disember 13, 2011

KARTUN KEGEMARAN ZAMAN KANAK-KANAK

Korang ada kartun kegemaran zaman kanak-kanak..? Tentu ada kan..? Aku pun tak ketinggalan minat kartun2 nie.. Antara kartun2 kegemaran aku adalah seperti di bawah.. Ini antara kartun tahun 1980an..
masa tu aku di sekolah rendah lagi..

Gabannn...!!
Dia akan bertukar wajah jadi Gaban dalam masa 0.05 saat jer..
Memang minat habis..
Kesatria Baja Hitam...
Ini pun minat giler..
Sanggup ponteng mengaji.. huhuhu..
Mickey mouse klasik..
The Smurfs.. Aku selalu berangan,
kalau jumpa smurfs ni aku nak buat rumah kasut untuk dorang.. hehehe..
Thunder..!! Thunder..!! Thundercats...!! Hoooooo...!!!!
Lepas tu pedang dia jadi panjang..
Time tu mmg teruja giler.. hahahaha...
I am popeye the sailorman.. tut.. tuuutttt..!!
Flinston..Kalau pakai kereta camni best..
Tak payah pening pasal harga minyak naik kan..?!
Button moon... button moon....
Aku tak tau kalau korang masih ingat kartun ni..
Tapi aku memang suka tengok siri kartun ni.. Boleh terleka..

Scooby Do bydo.. where are you..
Kartun ni selalunya pasal hantu..
Tapi at last hantu tu sebenarnya manusia yang menyamar..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Itu antara watak2 kartun yang aku ingat laa.. sebenarnya masih banyak lagi.. Tapi aku tak berapa nak ingat laa.. Maklumlah kan melayu mudah lupa.. hehehe..
Dan cepat je masa berlalu..Dunia dah maju zaman pun dah berubah.. 
Dan kartun pun dah banyak yang baru kan..?
 Di bawah ni antara kartun2 zaman sekarang dan menjadi kegemaran anak2 aku pulak..


Snow white..
Strawberry Short Cake..
Barbie..
Princess..
Princess and Friends..
 Dora & Deigo besama boots dan bag pack..
Di atas ni antara kartun kegemaran kedua-dua puteri aku..

Dan..

Di bawah ni pulak kartun kegemaran ketiga-tiga putera aku..
Ultraman..
Ultraman Tiga.. Ultraman Taro.. Ultraman Cosmos.. Ultraman Mebius..
Ultraman apa lagi ntah laa.. Banyak sangat nama..
Time aku dulu tak banyak sangat ultraman ni..
Sekarang ni Ultraman dah berkeluarga dan ada macam2 nama..
Anak-anak aku pandai la menyebutnya..
 Ben 10
 Detective Conan..
Penyiasat kes pembunuhan..
 Spongebob Squarepants..
Anak bongsu aku minat ni..
Crayon Sinchan nakal yang tak boleh belah..
Doraemon and the gang.. Time aku dulu pun minat jugak..
Kartun ni paling lama bertahan sampai bergenerasi.. Macam Ultraman jugak kan..?
 Tom & Jerry..
Zaman aku dulu pun layan jugak kartun nie..
Dan sekarang aku layan ngan anak2 aku pulak..
Mickey Mouse Club House..
Banyak lagu2..
Upin Ipin..
Sekarang ni Malaysia pun dah boleh hasilkan kartun sendiri..
Boboiboy..

Inilah antara kartun2 zaman dulu dan sekarang..
Korang pulak.. apa kartun kegemaran korang..??!

1 ulasan: