Jenguk iklan kat sini

Sabtu, April 29, 2017

JAPAN ROSE

Bunga ros jepun atau bunga pukul 10 dah mula bercambah dan berwarna warni. Seronok betul tanam bunga ni, sebab senang hidup dan mudah dijaga. Hari-hari berbunga lebat. Ia akan mula kembang pada pukul 10 pagi. Bila cuti aku suka belek bunga ni, rasa damai jer bila tengok berwarna warni dalam pasu. Tapi kalau tanam atas tanah lagi cantik.

 Aku semai bercampur warna dalam satu pasu.
Ada kaki makhluk asing pulak kat tepi.
 Menyibuk betul laa si kenit semua ni. Dorang memang suka sibuk sikit tiap kali aku dok belai pokok. Semuanya akan datang dan masa tulah  dorang nak cium bunga lah nak bergumpal sampai tertendang pokok lah. Aku tampor pulak ko kang..
 Warna kuning dan peach.
 Warna merah hati.

 Berjuntai-juntai.

Tiga pasu dan dalam perancangan nak tambah beberapa pasu lagi.
 Sedang galak berbunga.


 Putih dan sebelah kanan kelopaknya tidak berlapis.
 Pink dan yang besar kelopaknya tak berlapis.
 Oren dan warna merah kelopaknya tak berlapis.
Warna merah.
 Oren dan merah.
 Ini warna peach.
Kuning
Oren dan Kuning
 Biasanya dua minggu sekali aku akan cantas dan tanam semula batang yang dicantas kat pasu lain.
Dalam masa seminggu jer akan bercambah pucuk lain dan akan mula berbunga.
 Si kenit yang muka macam nak mintak penampor..
 Dia lagi.. Kaki sibuk sungguh laaa...








Tiada ulasan:

Catat Ulasan