Jenguk iklan kat sini

Jumaat, Februari 06, 2015

ANAK LELAKI ANAK PEREMPUAN

Salam..

Sejak anak-anak aku dah besar ni, macam2 ragam dan karenah dorang aku kena hadap.. Tapi yang paling ketara, anak perempuan lebih banyak pot pet pot pet berbanding anak lelaki.. Contohnya kalau aku berbual ngan dorang.

Perbualan bersama anak Perempuan :
Aku : Syasya.. macam mana sekolah hari nie..?
Syasya : Best umi.. hari ni dalam kelas cikgu ajar kitorang buat ujikaji kat bilik sains bla bla bla bla...!! Pastu syasya ngan kengkawan bla bla bla bla bla...!!
Aku n my hubby : Owh.. ye ke
Syasya : Pastu kan umi, cikgu bla bla bla bla bla.....!!

Sampai aku pun tak tau dia citer ape, sebab laju benor dia bercakap ngan muka eksited giler sambil bercerita.. hahaha... Tapi kan kalau aku tanya anak sulung aku.. selalunya aku ngan my hubby akan dapat jawapan begini..

Perbualan bersama anak lelaki :
Aku : Syahmi.. macam mana sekolah hari nie..?
Syahmi : Ok jer....
Aku n my hubby : ***??

Kengkadang aku tak puas hati, aku tanya balik "Ok jer..? Takkan tak de aktiviti or benda yang best Syahmi buat ngan kengkawan kat sekolah..?" Then dia akan jawap ngan muka selamba n selenga "Entah Syahmi pun tak ingat..!!" Boleh camtu..?? Terus aku mati kutu nak tanya lebih-lebih..

Tapi memang betul la kan, pompuan ni memang suka pot pet pot pet... Lelaki lebih rileks kot... Sebab tu lelaki lebih ramai sakit jantung berbanding pompuan kan.. Pompuan bila start membebel habis semua keluar, so segala masalah dalam dada akan terlepas.. Orang lelaki ni lebih banyak berdiam so masalah banyak disimpan dalam dada then secara tak langsung akan menyebabkan dada sesak dan cepat kena serangan jantung.. So selalulah membebel n pot pet pot pet ye.. hahahaha...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan